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Es bastante fácil que los amantes de la música que paseen habitualmente por Tik Tok se hayan topado en algún momento con las interpretaciones hiper vitaminadas Pop Punk que Alex Melton hace de iconos del Country como Garth Brooks o Chris Stapleton o en su reverso, versiones Country relaxing cup of café con leche de clásicos de bandas como Green Day o A Day To Remember.
El oriundo de Florence, Carolina del Sur, es un verdadero jefazo multiinstrumentista. Toca con gran nivel, batería, bajo, guitarra, teclados, trompeta y a nivel vocal tampoco lo hace nada mal. Es el hombre banda. Comenzó su pequeña locura con una cámara GoPro de 1ª generación, Home Recording para torpes, Youtube y una versión Pop Punk de “ We are Never Ever Getting Back Together” de Taylor Swift. Al cabo de unos años de aprendizaje y de picar piedra el producto ha crecido en calidad y en seguidores.
A finales del 21, Melton firmó contrato con Pure Noise Records y pudo trabajar con productores profesionales que le ayudaron a encauzar y reforzar su incuestionable talento. Tom Denney ( A Day To Remember) se encargó de las pistas POP PUNK QUE SE VUELVE COUNTRY, y Alan Day ( Four Year Strong) se encargó de las pistas COUNTRY QUE SE VUELVE POP PUNK . Sus esfuerzos dieron como resultado este Southern Charm, criatura híbrida mitad Country, mitad Pop Punk.
La introducción al álbum es un alegre sashay (canción vacilona) “Something Like That” de Tim McGraw, que convierten en un himno pop punk, con chugs de guitarra silenciados con la palma de la mano, tambores firmes como una roca y voces bastantes poderosas. Melton es capaz de lo más difícil en estos casos y es hacer que la esencia original del tema siga brillando pese al cambio de estilo.
Después el álbum se hace algo más profundo y se atreve con una versión pop punk de “ Beer Never Broke my Heart” de Luke Combs. Aquí luce el trabajo de Melton con las voces y las armonías y tuve que escuchar el tema dos o tres veces pues al principio confundía la voz con la de Jeremy McKinnon (A Day To Remember).
“ Play it Again” de Luke Bryan es el tema que continua y se mantiene en un tono suave y alegre. “ Friends in Low Places” de Garth Brooks está estructurada parecida a “ Beer Never Broke My Heart” con baterías y guitarras más pesadas y contundentes y unas sobrias pero muy efectivas armonías vocales.
The Chicks llegan al disco con “ Cowboy Take Me Away “, donde el violín original es sustituido por un riff punteado, y tras unos golpes de batería, el inicio de la letra. La diferencia más grande la encontramos en los coros, que son poderosos y cargados, frente a la delicadeza de las voces originales.
“ Body Like a Back Road “ de Sam Hunt comienza con el mismo riff optimista, pero con un poco más de fuerza. Melton lo lleva un poco más allá y canta partes de la canción una octava más alta que que la original y eso rápidamente me llamó agradablemente la atención. Con este corte acabamos la primera parte del álbum.
El cambio de patrón lo efectuamos con “ Secrets “ de State Champs. Melodías y armonías muy elegantes de guitarra acústica, aplausos y voces suaves, transforman por completo el tema. Ritmo vivo, pero canción totalmente en otro plano, mucho más relajado.
Y posiblemente aquí estemos con el mejor corte de todo el disco “ Married to The Noise” de Stick To Your Guns. Aquí Melton ejerce de alquimista. Y el resultado es mágico. Una canción angustiosa, punzante, llena de voces sucias la convierte en una canción Country con un banjo valiente y optimista.
Ningún usuario consumidor habitual de Country diría que este tema es punk de origen de no ser por la portada. Maravilloso.
De igual modo, el tono agresivo de “ Stranger “ de Can’t Swim se desprende y debajo nos queda otro tono más suave y algo más melancólico quizá. Lo que sí se transmite en ambas versiones y sus portadas es un dolor punzante y explícito, en mi opinión.
“Seventeen” de los Four Year Strong es un tema dinámico, dominante, agresivo y cubierto de guitarra pesada. Melton lo desnuda hasta el hueso y abre la canción únicamente con su guitarra acústica y su voz. Una vez que llega el coro, un simple ritmo de batería llena la pista, y luego se completa con violín, banjo y guitarra reverberada. Delicioso.
Melton demuestra una vez más cómo puede transformar sin problemas la canción de una banda de heavy metalcore en un himno country. Si bien la letra de ‘”Soak Me in Bleach” de The Amity Affliction se escucha un poco impostora para una versión country, el tono y la composición de la canción son precisos. Sin embargo, la guitarra todavía recibe un poco más de polvo de rock and roll en comparación con sus otras versiones de country
El álbum se cierra con la transformación de ”Quicksand” de The Story So Far. La canción cañera y alegre se renueva con una guitarra deslizante y una cadencia relajada.
En definitiva, Southern Charm , demuestra ser una base sólida para la incipiente carrera de Melton, es pura diversión y se siente nostálgico y reconfortante, como si estuvieras viviendo en la banda sonora de una película de aventuras familiar o una historia sobre la llegada a la edad adulta. Un ejercicio trepidante y divertido, y también un punto agridulce.
Una maravilla, oigan. PALABRA.
Texto: Edu Bestia
English:
It’s pretty easy for music lovers who regularly wander through Tik Tok to have at some point come across Alex Melton’s hyper-energised Pop Punk interpretations of Country icons like Garth Brooks or Chris Stapleton or, on the flipside, Country relaxing cup of café con leche versions of on the flipside, Country relaxing cup of café con leche versions of classics by bands like Green Day or A Day To Remember.
The native of Florence, South Carolina, is a true multi-instrumentalist boss. multi-instrumentalist. He plays drums, bass, guitar, guitar, keyboards, trumpet and vocals, keyboards, trumpet and vocally he’s not bad either. He is the band man. He started his little craze with a 1st generation GoPro camera camera, Home Recording for dummies, Youtube and a Pop Punk version of and a Pop Punk version of “We are Never Ever Getting Back Together” by Taylor Swift. After a few years of learning and rock-hard work, the product has grown in quality the product has grown in quality and following.
At the end of ’21, Melton signed to Pure Noise Records and was able to work with professional producers who helped him work with professional producers who helped him channel and reinforce his unquestionable talent. his unquestionable talent. Tom Denney ( A Day To Remember) was in charge of the POP PUNK THAT BECOMES COUNTRY tracks, and Alan Day ( COUNTRY, and Alan Day (Four Year Strong) was in charge of the tracks COUNTRY THAT TURNS POP PUNK. Their efforts resulted in resulted in this Southern Charm, a hybrid creature half Country, half Pop Punk.
The introduction to the album is a jaunty sashay (sashaying song). Tim McGraw’s “Something Like That”, which they turn into a pop punk anthem, complete with palm-muted guitar pop punk anthem, with palm-muted guitar chugs, rock-steady drums and pretty powerful vocals. Melton Melton is capable of the most difficult thing in these cases, and that is to make the original original essence of the song still shines through despite the change in style.
Then the album gets a little deeper and he dares to take on a pop punk version of pop punk version of Luke Combs’ “Beer Never Broke my Heart”.
Here Melton’s vocal work and harmonies shine and I had to listen to the track two or three times. I had to listen to the track two or three times because at first I was confusing the with Jeremy McKinnon (A Day To Remember).
Luke Bryan’s “Play it Again” is the continuing track and is kept in a gentle and in a soft and cheerful tone. Garth Brooks’ “Friends in Low Places” is structured similarly to “Beer in Low Places”. is structured similarly to “Beer Never Broke My Heart” with heavier drums and guitars and drums and guitars heavier and more forceful and some sober but very effective vocal harmonies. very effective vocal harmonies.
The Chicks arrive on the album with ” Cowboy Take Me Away “, where the original violin is replaced by a plucked riff, and after a few drum beats, the opening the beginning of the lyrics. The biggest difference is in the backing vocals, which are in the backing vocals, which are powerful and charged, as opposed to the delicacy of the original of the original vocals.
Sam Hunt’s “Body Like a Back Road” begins with the same upbeat riff, but with a little more punch. Melton takes it a little further and sings parts of the song an octave higher than the original and that quickly caught my attention. With this cut we end the first part of the album.
The change of pattern comes with “Secrets” by State Champs. Very elegant acoustic guitar melodies and harmonies, hand clapping and soft vocals completely transform the track. Lively rhythm, but a song on a completely different plane, much more relaxed.
And possibly here we are with the best cut of the whole album “Married To The Noise” by Stick To Your Guns. Here Melton is the alchemist. And the result is magical. An angsty, piercing song, full of dirty vocals, he turns it into a country song with a brave and optimistic banjo. No regular Country user would say this track was punk by origin if it weren’t for the cover. Wonderful.
Similarly, the aggressive tone of Can’t Swim’s “Stranger” falls away and underneath we are left with a softer, perhaps more melancholic tone. What is conveyed in both versions and their covers is a stinging and explicit pain, in my opinion.
Four Year Strong’s “Seventeen” is a dynamic, commanding, aggressive, guitar-heavy track. Melton strips it down to the bone and opens the song with only his acoustic guitar and vocals. Once the chorus hits, a simple drum beat fills the track, and then it’s complete with fiddle, banjo and reverbed guitar. Delicious.
Melton once again demonstrates how he can seamlessly transform a heavy metalcore band’s song into a country anthem. While the lyrics to The Amity Affliction’s ‘”Soak Me in Bleach” sound a bit imposter for a country version, the tone and songwriting are spot-on. However, the guitar still gets a little more rock and roll dust compared to their other country versions.
The album closes with the transformation of “Quicksand” from The Story So Far. The breezy, upbeat song is revamped with slide guitar and a laid-back cadence.
All in all, Southern Charm proves to be a solid foundation for Melton’s budding career, it’s pure fun and feels nostalgic and comforting, as if you’re living on the soundtrack of a family adventure film or a coming-of-age story. A fast-paced and fun exercise, and also a bit bittersweet one.
A marvel, hey. WORD.
Text: Edu Bestia